WiadomośćKomentarz radnej Małgorzaty Chmiel
(Kategoria: Gdańsk Osowa - WIADOMOŚCI, INFORMACJE)
Dodane przez admin
czwartek 27 sierpnia 2015 - 20:53:37


Komentarz radnej Małgorzaty Chmiel

Szczęśliwie udało się (choć po ostrych dyskusjach i tylko z jednym głosem przewagi) podjąć uchwałę o akceptacji następnego kroku ku realizacji Nowej Spacerowej. W ostatnich dniach rozgorzała ostra dyskusja na ten temat. Są jej zwolennicy i przeciwnicy. Gdańsk wraz z Sopotem chce się ubiegać o dotacje ze środków unijnych na budowę Nowej Spacerowej z tunelem po Pachołkiem i Drogę Zieloną.


Szanowni Państwo

Według prognoz Inwestycja ma pochłonąć 1, 980 mld zł. Zakłada się, że możemy otrzymać dofinansowanie z UE do wysokości nawet 85% i, być może też z budżetu centralnego.

Żeby mieć szansę na tak duże dofinansowanie, musi ona być trasą ponad regionalną. Dlatego zakres całej inwestycji ma obejmować trasę od ul. Hallera wzdłuż Pasa Nadmorskiego do Ergo Areny, a dalej obecnym odcinkiem Drogi Zielonej do ul. Grunwaldzkiej. Dalej lasem, przyszłym tunelem pod wzgórzem Pachołek do leśniczówki leżącej przy obecnej ul., Spacerowej.

Dalej poszerzonym śladem tej ulicy do Obwodnicy, a następnie brzegiem lasu jako Nowa Kielnieńska (równolegle do ul. Kielnieńskiej) do Chwaszczyna aż do skrzyżowania z planowana Obwodnica Metropolitalna.

Reklamy Google:


Ja jestem za ta inwestycją, gdyż to jest ostatnie tak duże rozdanie pieniędzy unijnych, więc jak nie teraz to może nigdy. A nie muszę nikogo przekonywać, jak ważną jest Nowa Spacerowa, nie tylko dla Oliwy czy Osowy, bo to oczywiste. Piękna, klimatyczna stara Oliwa zakorkowana obecnie jest samochodami. Park Oliwski traci na swojej wyjątkowości, a dojazd do Osowej jest prawdziwym koszmarem.

Tak więc jestem zdecydowanie ZA realizacją Nowej Spacerowej z tunelem pod Pachołkiem jako jedyna możliwością poprawienia tego stanu.

Natomiast jestem zdecydowanie PRZECIWKO realizacji szerokiej trasy wzdłuż Pasa Nadmorskiego, gdyż ten teren należy chronić wyjątkowo. To piękne miejsce wypoczynku nie tylko Gdańszczan.

Tam droga powinna być tej samej szerokości, jaka jest obecnie. Należy ja oczywiście wyremontować, bo na prawie całym jej odcinku bark kanalizacji deszczowej. Przejeżdżające samochody i te na parkingach zatruwają środowisko i ujęcia wody. Czyli należy ten odcinek włączyć do opracowania, ale z ograniczeniami szerokości.

Przeciwnicy uważają, ze w ogóle nie należy rozpatrywać realizacji całej Drogi Zielonej, z jej fragmentem, czyli Nowa Spacerową. Państwu zostawiam to do oceny.

Z poważaniem

Małgorzata Chmiel, architekt, radna
www. malgorzatachmiel.pl




Źródło: Osowa 24 - Portal Mieszkańców > Osowa > Gdańsk > Trójmiasto
( http://osowa24.pl/news.php?extend.3677 )