Testujemy rowery systemu MEVO 2.0 w Osowej |
Testujemy rowery systemu MEVO 2.0 w Osowej Od kilku dni możemy testować system roweru miejskiego MEVO 2.0. Do dyspozycji jest połowa floty rowerów przewidzianych dla obszaru metropolitalnego. Tymczasem jak informuje Rada Dzielnicy Osowa, widać problemy zwłaszcza z dostępem do stacji w Osowej. Są obszary, gdzie po prostu nie można zaparkować pojazdu bo parkingu Mevo nie ma. Widzimy też, że wielu z Państwa - pomimo konieczności ponoszenia dodatkowej opłaty w wysokości 10 zł - pozostawia rowery poza stacjami, nieopodal docelowego miejsca podróży. Wynika to najprawdopodobniej z nierównomiernego rozłożenia stacji MEVO w naszej dzielnicy i braku możliwości swobodnego pozostawienia roweru w najbliższej, akceptowanej odległościowo okolicy tak, aby móc dojść do miejsca docelowego pieszo od stacji MEVO. Dziś stacje ulokowane są głównie w centralnej, północnej oraz północno-wschodniej części dzielnicy. Znaczące obszary Osowej, a w tym i olbrzymia grupa naszych mieszkańców, zdają się być wykluczone z systemu MEVO. Zauważalne są braki stacji na Kukawce, w okolicach Jeziora Osowskiego, w Barniewicach, wzdłuż ulicy Raatza, wzdłuż ulicy Junony czy wzdłuż ulicy Galaktycznej i na Owczarni. reklama Złożyliśmy w imieniu dzielnicy wniosek do Wydziału Gospodarki Komunalnej w Gdańsku, który opiekuje się systemem MEVO w mieście, o ulokowanie większej liczby stacji roweru MEVO w Osowej. Liczymy również na wsparcie naszego wniosku przez Zastępcę Prezydenta Miasta Gdańska Pana Piotra Kryszewskiego. Jednocześnie złożyliśmy wniosek o zabezpieczenie terenu wzdłuż ulicy Junony pod przyszłe stacje MEVO. Zabezpieczenie terenu pod stacje MEVO w trakcie procesu projektowania wydaje się niezbędne, aby móc rozwijać system MEVO w Osowej oraz aby móc zapewnić dostępność do systemu większej grupie osowian. ![]() Bartosz Stefański - Przewodniczący Zarządu Rady Dzielnicy Osowa |
|